niedziela, 11 lipca 2010

weekend kulinarno- filmowy

Przedstawiam kolejnego ślimaczka. Na szczęście nie jada on roślinek więc mogłam go zaprosić do kuchni :)))

Pierwszy od dłuższego czasu weekend bez obowiązków.
Rano w sobotę wypad na bazar. Już wiem, że zaczęło sie lato bo wszędzie królują arbuzy. Nie byłam na bazarze ze 3 tygodnie,brakowało mi tych wszystkich barw i zapachów, dlatego wczoraj zrobiłam prawie hurtowe zakupy.
Przescigaliśmy sie z mężem w wymyslaniu co ugotujemy , stanęło oczywiście na okroszce. Okroszka to rodzaj chłodnika. Pierwsza potrawa jaką podano mi na obiad po przyjezdzie na Ukrainę. Mogę ją jesć całe lato :) a tobi się ją bardzo prosto :
Potrzebne składniki
Ugotować ziemniaki i jajka (na twardo)
Ogórki, jajka i ziemniaki pokroic w kostkę, posiekac dużo koperku i szczypiorku
i zalać to wszystko kefirem. Doprawic solą i pieprzem (ja lubię dodać majonezu i musztardy)

schowac na kilka godzin do lodówki i podawac.
Na ukrainie ta zupka ma mnóstwo wersji. Zamiast kefiru używa sie np kwasu chlebowego, ale dla mnie ta wersja jest najlepsza :)
Na deser kupilismy sliweczki
I oczywiście arbuza
Pozostałe warzywka przeznaczone zostały na leczo.
Miało być jeszcze filmowo- obejrzałam komedię "Idealny facet dla mojej dziewczyny"-lekkie łatwe i przyjemne. W sam raz na letni wieczór.



Za oknem szaleje burza, grzmi i błyska. Uwielbiam letnie burze.

10 komentarzy:

  1. Uwielbiam chłodniki, muszę i taki wypróbować :) Właśnie dzisiaj marzyło nam sie leczo, jutro koniecznie muszę upichcić :)
    Ale ładne zdjecie arbuza :)

    OdpowiedzUsuń
  2. aha i zazdraszczam burzy u nas upał i o deszczu można pomarzyć

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak ja dawno nie jadłam chłodnika , mniam:D A ślimaczysko fantasytczne , dobrze , że nie żarte , bo moje w ogrodzie .... szkoda słów , teraz upał to dały trochę spokoju , a tak pottrafią wrąbać cały zasiew wschodzących kabaczkó w dwie godziny:/

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszności i... śliczności...
    A na leczo narobiłaś mi smaka... :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ślimaczek uroczy i na całe szczęście dobrze mu z oczu patrzy;) bo te ogródkowe zjadły mi kwiateczki w ogrodzie. Przepis na chłodnik muszę wykorzystać koniecznie.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piekny SLIMUS,Kasiu:-)
    Chlodnik robie rowniez w Danii a burzy sie boje okropnie-w PL-u jeszcze bedac,czesto siedzialam pod kuchennym stolem ze strachu:-)
    Na szczescie w DK burze naleza do rzadkosci.
    Caluski przesylam i pozdrawiam-psiankaDK

    OdpowiedzUsuń
  7. Pychota,slinka splywa po podbrodku!

    OdpowiedzUsuń
  8. Super ślimak :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Ślimaczek sliczny:)Przepis na chłodnik muszę koniecznie wypróbować:)Pozdrawiam słonecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. cos pysznego, na pewno spróbuję zrobić! Uwielbiam chłodniki.

    OdpowiedzUsuń

.

Uszanuj moja pracę

Wszystkie prace i zdjęcia zamieszczone w tym blogu są wyłączną własnością autorki. Kopiowanie, wykorzystywanie, rozpowszechnianie, przetwarzanie w jakikolwiek inny sposób zdjęć oraz wzorów prac bez zgody autorki jest zabronione. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Obserwatorzy